تاثیر استارت آپ‌ها در بازار عکس

نشست تخصصی «تاثیر استارت آپ‌ها در بازار عکس» با حضور یدالله ولی زاده و آرش سروی روز سه شنبه 20 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست، آرش سروری، مهندس رایانه و متخصص امور استارت آپ‌ها به تعریف موضوع استارت‌آپ‌ها پرداخت و در این باره گفت: در مرحله نخست، استارت آپ‌ها در سه مورد محصول، مشتریان و اینکه چگونه پول کسب شود، سوال طرح می‌کنند. از جمله ویژگی‌های کسب و کار نوپا یا استارت آپ این است که کارآفرینان، سعی دارند یک راه حل فناورانه برای مشکلات موجود ایجاد کنند. به طور حتم استارت آپ باید ارزش آفرین باشد و دغدغه پایداری برای اعضا داشته باشد. همچنین یک استارت آپ باید فرصت جو و نه فرصت طلب باشد.
این کارشناس تصریح کرد: یک استارت آپ باید مبتنی بر تکنولوژی نوین باشد اما قابلیت مقیاس پذیری و تکرار پذیری را نیز باید داشته باشد.
سروری ادامه داد: در استارت آپ ابتدا کار با یک ایده آغاز می‌شود و کار بر مبنای یک اختراع شکل نمی‌گیرد. یک استارت آپ را می توان در مدت زمان کوتاهی توضیح داد.
او درباره نحوه شکل گیری استارت آپ گفت: در مراحل بعدی استارت آپ، شکل گیری گروه و نیروها است که بخش‌های مختلفی چون فنی، گرافیک و... را شامل می‌شود.
این کارشناس بر لزوم شناسایی مشتری تاکید کرد و گفت: در مرحله نخست باید مشتری را شناسایی کرد و اعتبار سنجی را انجام داد تا پول و وقت برای محصولی که خواستاری ندارد، هدر نرود. در این راستا باید به روند ساخت یک استارت آپ یا MVP توجه داشت زیرا در این بخش از صفر تا صد ماجرای شروع به کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
یدالله ولی زاده، عکاس تبلیغاتی نیز در ادامه این جلسه گفت: سوال اینجاست که حیطه فعالیت یک استارت آپ تا کجاست و آیا تا بی نهایت ادامه دارد؟ و آیا یک استارت آپ به عنوان فروشنده کالا در کشور، می‌تواند در حیطه هنری نیز وارد عمل شود؟ و امکان ارائه خدمات هنری را نیز داراست؟ این گستردگی تا کجاست؟
سروری در پاسخ به این سوال گفت: کسب و کار و رسیدن به مشتری و پول امروز تبدیل به جنگ شده است. یک سری از سایت‌ها هستند که صرفا به کار فروش تجهیزات می‌پردازند بنابراین تخصصی در زمینه ارائه خدمات هنری را ندارد. البته استارت آپ‌هایی نیز هستند که عکاس را برای برنامه‌ها رزرو می‌کنند و اعضای گسترده‌ای نیز دارند.
ولی زاده در ادامه بیان کرد: استارت‌ آپ سعی در پایه ریزی شرکت تازه‌ای است. درچنین شرایطی آیا این پایه ریزی‌ها در جهت از بین بردن صنایع قدیمی است یا به کمک آن‌ها می‌شتابد؟
آیا این از تبعات یک استارت آپ است که بخشی از کسب و کار قدیمی را به نابودی بکشاند؟
سروری در پاسخ گفت: استارت آپ‌ها ابتدا به شفاف سازی کمک می‌کنند که ما در بخش اپلیکیشن‎های آژانسی شاهد آن بودیم. در مورد این اپلیکیشن‌ها نیز تاکید بر شفافیت قیمت، کیفیت و ... در محدوده‌های کوچکتر است. رقابت در سایه دنیای تکنولوژی امروزی شکل گرفته است اما کسی به دنبال حذف کسب و کارهای قدیمی نیست زیرا هنوز هم عکاسی حرفه‌ای با وجود دوربین‌های قوی در گوشی‌های همراه هنوز جایگاه خود را داراست.

روابط عمومی
تاریخ خبر: 1397/09/20